Tuesday, December 9, 2008

Raya Haji

Raya hari kali ni sedeh sket.hujan kot.walaupun x banjir,tp hujan menyebabkan banyak keje perlu dilakukan. tp syok jugak kan... lagi2 lepas minitest...hahahaha

Ari ahad:5 petang,baru bangun tido, "Weyh mu tido,Bangung2, nak g amek lembu plop nie"(abang aku menjerit).x nak kena marah2,pakai seluar pegi trs:

DSC00474

lembu yang nak diangkut

DSC00478

cepat la naek lembu,nak smyg asar lak nie

DSC00479

naek pon ko...

Esk 2 plak cerita nya bermula:

bangun pukul 6 sebab kena marah ngan mak,sebab da lambat subuh(sedeh,da besar kot =(   ),pas2 tido balik(hahahaha),bangun pukul 7.45 g masjid.pukul 9 balik,teka buat pe? tido la weyh,kan sejuk luar.gler ape x nak tido.(rahmat kot).pukul 10,aku kena jerit lagi dengan abang ak. "jid bangun orang nak meleh doh lembu 2"... Arghh,bosan btl,nak tido x puas. Pas2,pegi la tgk.. ni gambar die:

DSC00483

Bismillahhirahmanirahim

DSC00484

kulitnya die buang(ntah aku pon x tau bahase melayu die cam mane)

DSC00485

eh,asal gambar belok.sorry...hahahaha

 

Pas2,seperti biase aku la mat despatch keluarga aku.Jid,g hantor sini2...bla2....

Tamat cerita....

Selamat Hari Raya Haji to all

6 comments:

Akmal said...

Namanya melapah :P
Ko dah kat uia ke? aku tengah tunggu bas nak balik nih hahaha.

M@jiD said...

ty cikgu.nanti sy masukkan dalam akaun pikiran sy yang memang da benci gler bahasa melayu

anisdiyana said...

huhuuhu bestnye tidooooooo

M@jiD said...

memang besh

Aizuddin said...

knapa gambar lembu jer..
gamba ko ngan lembu xdeke?

M@jiD said...

x de din.... malas.. =)